Hoofdgerechten,  Recepten

Snel, maar gezond!

Kip met sperziebonen en rijst:

Af en toe heb ik geen zin of tijd om lang in de keuken te staan, maar wil ik wel een gezonde hap op tafel kunnen toveren.
Afgelopen week had ik veel uit de aanbiedingen gekocht bij Lidl, dus ik had veel werk om alles te bereiden waardoor het me wel goed uitkwam om ook een eenvoudig gerecht erbij te maken want anders stond ik tot ’s avonds laat nog te koken.

Ik had een zak sperziebonen, waarvan ik de helft blancheerde om in te vriezen (komt altijd van pas!). Voor de andere helft zocht ik nog een bestemming… dat werd een eenpansgerecht met kipfilet en rijst.

Snelle gerechten zijn vaak niet zo gezond… maar deze is er eentje die je zonder schuldgevoel op tafel kan zetten!

Ingrediënten (2 personen):

Bereiden:

  • Snij de uiteinden van de sperziebonen af, breek in 2 en spoel ze met koud water
  • Snij de ui in kleine blokjes
  • Pel de knoflook en snij in klein of gebruik knoflookpers
  • Snij de kipfilets in blokjes
  • Kruid de kipfilet met peper en zout
  • Verwarm de bakboter in een wok (middelhoog vuur)
  • Fruit de ui tot die glazig is
  • Voeg de knoflook en de kip toe
  • Bak goudbruin
  • Voeg de rijst toe en bak even mee tot de rijst glanst
  • Giet er het water bij en breng aan de kook
  • Voeg er het blokje bouillon bij en roer goed
  • Voeg er de sperziebonen bij
  • Laat 10-15 minuten doorkoken op middelhoog vuur tot de sperziebonen en de rijst gaar zijn
  • Kruid op het laatst af met de paprikapoeder

Let op: het gerecht hoort wat vochtig te zijn, dus voeg eventueel wat extra water toe.

Tip: Serveer met satésaus voor de minder gezonde variant 😉

Heb jij ook een recept waarmee je snel iets gezonds op tafel kan toveren? Let me know!

Please follow and like us:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial